Sådan starter du en vellykket boganmeldelsesblog?

starten-bog review-blog

Kan du lide at krølle op med en god bog mere end at gå på fest i løbet af en lørdag aften? Elsker du ideen om at tjene til livets ophold ved at læse bøger og skrive om dine oplevelser? Det er måske bare din ting at køre en bogblog eller et boganmeldingswebsted.

Du kan vælge at køre et websted med boganmeldelser som dit fuldtidsjob, eller du kan gøre det for at opnå forskellige andre resultater. Du kan promovere din bogvirksomhed, hvis du har en, og øge dit publikum. Du kan opbygge et samfund omkring din yndlingshobby og promovere din yndlingsforfatter.

Men selvom alt hvad du vil gøre er at gennemgå bøger og dele din mening med folk, kan du få mest muligt ud af det ved hjælp af affiliate marketing. At promovere bøger, du har haft glæde af at læse, er den perfekte måde at tjene penge på det, du elsker. Hvis dette lyder som noget, du vil gøre, er her en guide, der hjælper dig med at få det til at ske. Vi vil også dele et par ting, du skal vide om, inden du starter.

Trin 1: Opret en plan

„Hvis du ikke planlægger, planlægger du at mislykkes“

En af de vigtigste ting, der adskiller succesrige blogs fra mislykkede, er deres plan. Mange begynderbloggere tænker ikke engang på at oprette en plan, fordi de fortæres af de tekniske aspekter ved at oprette en blog. De glemmer imidlertid målet med deres blog, og hvordan den skal køre.

Læser en bog

Du skal først finde ud af følgende ting, inden du begynder at bygge din blog:

• Genren med bøger, du vil fokusere på.
  • Din målgruppe (hvilken demografi vil du fokusere på). Hvem kan lide at læse den samme slags bøger?
  • Er der nogen slags boganmeldingswebsteder, du kan lide? Hvis ikke, skal du foretage en hurtig søgning og se, hvordan de vellykkede gør det.
  • Hvordan struktureres vellykkede boganmeldelseswebsteder, og hvor regelmæssigt offentliggør de anmeldelser.
  • Hvor ofte har du planlagt at offentliggøre nyt indhold, og hvor mange bøger kan du læse?
  • Hvordan får du penge på dit websted og tjener penge med det?

Jo mere tid du bruger på at besvare disse spørgsmål og oprette en plan til din blog, jo flere andre spørgsmål vil der opstå. Det er farligt at springe ind i bygningen af ​​en blog uden den nødvendige planlægning og etablering af alle de vigtigste aspekter.

Trin 2: Vælg et domænenavn

Du har brug for et navn, der nøjagtigt beskriver, hvad du laver, og hvad dine læsere kan forvente at finde på din blog. Hvis du skriver om en bestemt genre eller en bevægelse, er den bedste måde at formidle det på via domænenavnet / mærket.

Når du først har en strålende idé, skal du undersøge og komme med nogle gode navne. Det navn, du lige kommer op, er muligvis allerede taget, men du må ikke opgive det. Bare gå videre til GoDaddy eller NameCheap og søg efter eksisterende domænenavne og se, hvad der er tilgængeligt. Du kan også købe domænet gennem dit hostingfirma. Normalt får du en gratis, hvis du køber en hostingplan (Læs trin 3 for at finde ud af mere om dette).

Når det kommer til domænenavnets udvidelser, kan du enten gå med en af ​​de tre største udvidelser: .com, net. og .org. Men hvis du tror, ​​at unikke domæneudvidelser som .reviews eller .club ville fungere godt med dit domæne, kan disse muligvis hjælpe dig med at få et meget mere overbevisende navn. Personligt anbefaler jeg at gå til domæneudvidelser på øverste niveau (com, net, org), men dette er kun min mening.

Trin 3: Få en god webhostingplan

bluehost-bog review-blog

BlueHost er et af dine bedste odds, når du ønsker at starte med en blog. Det tilbyder hostingplaner til så lavt som $ 3,95, hvilket minimerer din forhåndsinvestering. BlueHost tilbyder et gratis domænenavn med hver ny hostingplan. Så hvis du ikke har et domæne endnu, kan du muligvis registrere det gratis hos BlueHost.

Deres tjenester er også optimeret til WordPress, den platform, du skal bruge til opbygning af din blog. BlueHost er et af de mest anbefalede websteder på det officielle WordPress.org. BlueHost er en kraftfuld hostingløsning, når du bruger WordPress. Jeg kan varmt anbefale BlueHost, fordi de er pålidelige, har fantastisk kundesupport og stor oppetid. Læs vores dybdegående gennemgang på BlueHost for at finde ud af mere om dette firma.

Trin 4: Installer WordPress

WordPress er den bedste platform til opbygning af blogs. Det gør det enkelt for enhver ikke-teknisk kyndig bruger at starte deres websted, da det er utroligt brugervenligt. Når du har registreret dig og har registreret en konto på BlueHost, skal du bare finde WordPress på dit kontrolpanel og installere det. Du skal kun foretage et par klik og indtaste nogle relevante oplysninger. Det tager cirka ti minutter at installere (måske mindre), og du vil blive mødt af grundtemaet på et WordPress-sted. Derfra kan du begynde at opbygge din blog og gøre den til, hvad du så for dig, at den skulle være.

Hvis du muligvis har brug for hjælp til at installere WordPress på din BlueHost-konto, kan du altid søge hjælp fra BlueHosts fantastiske support, eller du kan følge vores trin-for-trin-tutorial om, hvordan du starter en blog på under 15 minutter.

Trin # 5: Installer de nødvendige plugins

WordPress har et yderst praktisk udvidelsessystem, der gør det utroligt nemt for brugerne at tilføje nye funktioner. Selvom platformen er kraftig ud af boksen, er der mere end 42.000 udvidelser til rådighed for den. Uanset hvilken funktion du har brug for, kan du tilføje det med et par enkle klik gennem Dashboard eller ved at besøge CodeCanyon. For at gøre tingene enklere for dig er her nogle af de vigtigste plugins, som enhver blog skal have.

Yoast SEO – Søgemaskineoptimering er en integreret del af din blogs succes. Du bliver nødt til at optimere hvert indhold, du frigiver på nettet. Yoast SEO gør det utroligt nemt ved at scanne indholdet og hjælpe dig med at styre vigtige ting som SEO-titlen, dit fokusord, meta-beskrivelse og meget mere.

Det vil endda kontrollere din teksts læsbarhed med Flesch-læsbarhedskontrollen og give den en score. Desuden scanner det indholdet for at finde eventuelle optimeringsproblemer, som du skal rette, hvilket gør det muligt for dig at frigive fuldt optimerede indlæg på din blog. Af denne grund er Yoast SEO en af ​​de bedste SEO-plugins derude. For at fylde det ud er det endda gratis at bruge, med mulighed for at opgradere det til premium-funktioner.

Jet pakke – Jetpack overlader din blog ved at tilføje alle de nødvendige funktioner, som WordPress ‘kerne ikke kan. Det har enorme forskellige funktioner såsom en stavekontrol, kontaktformularer, widgets og meget mere. Dette plugin er pakket; ingen tvivl om det, og det vil tjene de fleste af dine behov perfekt. Til tops er det også gratis at bruge, så hvad er der ikke at elske?

Google Analytics til WordPress – Du bliver nødt til at bruge en masse tid på at analysere dit publikum og dit websteds trafik. Det er en af ​​dine vigtigste opgaver som webmaster. Google Analytics er stedet at gå for at analysere, hvor det meste af dit publikum kommer fra og finde ud af deres demografi. Imidlertid kan det konstant være generende at skulle skifte faner eller logge på din Google Analytics-konto. Det er måde nemmere at gøre ved at installere Google Analytics-plugin.

Akismet – Uanset hvilken slags blog du kører, vil der altid være spam-kommentarer til den. Det kan tage timer af din dag at slette alle disse kommentarer, og ingen ønsker at stille op med det. Derfor fjerner Akismet de fleste af dine spam-kommentarer automatisk ved at filtrere dem.

BackWPup – Når du først begynder at tjene penge med din blog, vil det være meget farligere at miste noget ved det. Hvis du ikke ønsker at risikere det, skal du bruge BackWPup til at lave planlagte sikkerhedskopier af hele dit websted. Du kan gemme alt regelmæssigt, så du ikke er sårbar over for hacking.

Relevanssi – WordPress er godt, men det er ikke perfekt. Det mangler endda en grundlæggende funktion som søgning, uden hvilken dit boganmeldelsessite ikke ville være så brugbart. Relevanssi kan hjælpe dig med det og give dine læsere relevante søgeresultater.

Trin 6: Installer dit tema

Når du har startet dit WordPress-websted med alle dine plugins, er det tid til faktisk at oprette et websted, som dine læsere vil se. Bemærk, at dine nye besøgende tager kun sekunder at beslutte, om din blog er værd at læse eller ikke, og den første ting, de ser, er dit websteds design. Det skal vise din unikke karakter og beskrive noget, hvad din blog handler om. Find ud af, hvilke følelser og ideer du vil formidle og opbyg det.

Lettere sagt end gjort, ikke? Nå, ikke nøjagtigt, fordi WordPress har masser af professionelt udseende temaer, der er utroligt enkle at installere og tilpasse. Processen med et godt design blev også gjort meget enklere med Divi Theme. Dette tema leveres med en visuel drag and drop side builder, der kan hjælpe dig med at tilpasse din bogblog, som du ønsker. Det har en vanvittigt omfattende grænseflade, der giver dig mulighed for at dele de individuelle elementer på dit websted sammen uden at skulle berøre endda en kodelinie. Det er den enkleste måde, jeg har fundet, at brugere, der ikke er teknologiske, kan bygge og tilpasse deres eget websted til at se nøjagtigt ud, som de ønsker det.

Her er en kort video om Divi-temaet:

Hvis du har et budget, kan du installere og bruge et gratis WordPress-tema, der er tilgængeligt på WordPress.org depot. Der er masser af fantastiske gratis temaer, som du kan bruge til din bogblog, men de tilbyder mindre funktioner og tilpasningsmuligheder end et premiumtema.

Trin # 7: Få penge på dit websted

At tjene penge med din blog er ikke en sekundær opgave. Faktisk skal du finde ud af, hvordan du vil gøre det, før du begynder at bygge det. Der er mange muligheder, du kan tage, når det kommer til monetisering, her er 5 af dem.

Tjen penge-bog-blog

En af de ældste måder at tjene penge på med en blog er gennem traditionelle bannerannoncer. Med en konstant mængde trafik kan du tjene et anstændigt beløb med det. Du har to hovedmuligheder, når det kommer til at få betalt for reklameprodukter, tjenester og mærker.

• Annoncenetværk – Der er masser af annoncenetværk som Google AdSense, som du kan registrere dig og få deres annoncer vist på dit websted. Du får penge fra dem for hvert klik, og de vil vise, hvilke typer annoncer der er bedst egnet til dit publikum. Hvis du går denne rute, har du ikke for meget kontrol over, hvilke annoncer der vises på dit websted, og Annonceringsnetværket tager også sit snit.
  • Direkte annoncesalg – Jo større publikum din blog har, jo mere værdifuld bliver den, og jo flere penge kan du tjene med den. Hvis du er villig til at leje plads på din boganmeldelsesblog for annoncer, kan du også gøre det på dine egne vilkår. Du kan leje plads til bestemte virksomheder til den pris, du beslutter, og du skal også beholde alle pengene. Det er bestemt en fair måde at spille spillet på.

Affiliate marketing

Gennem affiliate marketing kan du markedsføre en anden virksomheds produkt eller service og modtage en provision, når nogen køber det. Denne indtægtsmetode er en af ​​de mest rentable måder at tjene penge online. Mange store boghandlere som Amazon, IndieBound og The Book Depository har alle tilknyttede programmer. Du kan registrere, vælge de bøger, du vælger, gennemgå dem og begynde at promovere deres tilknyttede links i din tekst.

Desuden kan du også promovere kurser, hvis du finder nogen relevante. Måske kunne du sælge nogle skriftligt

Sælger dine egne produkter

Du kan også starte dit eget produkt eller din tjeneste, som er den mest lukrative måde at tjene penge med din bogblog. Hvis du er håndværdig nok, kan du oprette dine egne e-bøger eller merchandise som T-shirts, kaffekrus eller et af de tusinder af mærkevarer, du kan sælge. Du skal bare vide, hvad dit publikum sandsynligvis ville nyde, og hvilke af de ting, du kan give. Måske vil du starte en tjeneste som TLC Book Tours, som blev startet af et bloggerpar.

Sponsorerede indlæg

Når din blog har en vis autoritet inden for din niche, hvad du siger vil have meget mere værdi, vil du blive en indflydelse. Adskillige virksomheder er konstant på udkig efter indflydelsesrige, der kan promovere dem gennem stillinger. Disse virksomheder er villige til at betale gode penge for sponsorerede stillinger. I det konkrete tilfælde af en bogblog, kan du gøre sponsorerede aftaler med forlagsvirksomheder.

Måske udgiver en mindre kendt forfatter en ny bog og har brug for lidt forfremmelse; han eller hun vil med glæde betale dig for den tid det tager at gennemgå bogen. Når du først har gjort det som en autoritet, har du masser af muligheder for at skrive skrive-sponsorerede indlæg.

Freelance Writing

Da du baserer din blog helt på at skrive, vil du sandsynligvis være god til at skrive dig selv. Når du har fået en vis autoritet, vil det give dig den perfekte mulighed for at promovere dine skriveservices. Din blog vil være perfekt til at fremvise din vidd og dine skrivefærdigheder. Med det kan du nemt nå ud til virksomheder og tilbyde dem skriftlige tjenester eller få dem til at nå ud til dig. Uanset hvad, vil du være i stand til at bede en heftig pris for dig at skrive.

Trin 8: Kørsel af trafik til din blog

At opbygge en godt designet blog og fylde den med anmeldelser af høj kvalitet er kun det første trin. Du bliver nødt til at bruge og lige meget tid, hvis ikke mere på at markedsføre hvert af dine indlæg. Afhængigt af hvad dit budget er, har du forskellige muligheder, men du bliver bestemt nødt til at vælge et par stykker, hvis du vil have, at dit boganmeldingssite skal have succes. Dette er følgende:

• SEO – Det faktum, at du altid bliver nødt til at arbejde på din SEO, er en given kendsgerning. Du har alle værktøjer, information og ressourcer til at få det til at ske, men det er noget, du skal bruge masser af arbejde som blogger. Søgemaskineoptimering er det, der får organisk trafik til dit websted gratis, hvis du gør det godt. Selvom det er en fantastisk langsigtet løsning for at opnå en konstant mængde trafik, vil du åbenbart opleve en vis udsving. Desuden er det ikke den eneste gode måde at få trafik på dit websted.
  • Social media marketing – Du bliver også nødt til at investere tid og energi i at vise dine indlæg på sociale mediesider som Facebook, Twitter og Pinterest. Dette er gode kilder til organisk trafik, og du kan også bruge dem til at markedsføre dine indlæg, hvis du også har et marketingbudget, hvilket bringer mig til mit andet punkt.
  • PPC og betalte kampagner – En af de hurtigste måder at få en stor mængde trafik til dit websted er gennem betalte reklamer. Du kan finde masser af nichespecifikke annoncenetværk, der dirigerer en bestemt mængde kvalitet, højkonverterende trafik til din blog. Du skal dog være forsigtig med at bruge PPC, fordi det har en indlæringskurve. Det kræver en vis erfaring at få mest muligt ud af det, men det kan være en meget værdifuld trafikskilde til din blog. For eksempel er Facebooks betalte annoncer meget målrettede og giver dig mulighed for at nå ud til den specifikke demografiske, du vil nå ud til. Mens PPC er den hurtigste måde at bringe trafik på, er dette muligvis ikke dit bedste valg, fordi det kræver et enormt budget og måske ikke er værd at bruge det.

Konklusion

Der har du det, den magiske opskrift på at lancere din egen side med boganmeldelse. Det er en fantastisk mulighed for alle, der elsker at læse og skrive og gerne vil omdanne denne hobby til et rentabelt job. Du kan endda tjene et godt levende ud af det, så hvis det er det, du vil gøre, kan jeg varmt anbefale at gøre noget mere research eller komme i gang med din blog med det samme. Livet venter ikke på nogen, så du skal have det travlt!

Hvis du er klar, skal du klikke her og opsætte din blog i dag!

Hvis du har spørgsmål eller forslag, skal du bruge kommentarafsnittet nedenfor.

Jeffrey Wilson Administrator